сряда, 13 януари 2010 г.

Димитър Манолов

за русите мадами

и аз спасител там
и аз жътвар...
(г. г.)

със русите мадами започвам и
свършвам
в тях има хедонизъм христо фотев пастернак
и всички малки кефчета на уикенда
те - русите мадами - са от Оня знак
че съществува
и гледа ни докато издишаме
те - русите - пристигат през нощта
балконът пръв усеща миризмата им
те - русите - изгряват под дъжда
понеже имат най-красивите чадъри
и шлифери
безкраен брой безкрайно бледи отражения
ги гледат - завистлив копнеж -
и чудят се дали ще свършат върху тях по вутимски
избийте от главите си подтекста
и стига сте си мислели за секс
те - русите мадами - са
принадлежащи само на месеца
във който са родени
и на суетата
със която дишаме
те са парадайс лост
и син сити
a moveable feast са русите мадами
във който само франсис скот е тъжен
и пие
пие
пие докато те танцуват



столичная

когато има сняг е почти красива
при сняг престават книжарниците
да бъдат оправдание за някой
който се шляе
мрак
и лампи и изобщо
премереност и точност деконструкция
на думите и сетивата
богат инструментариум ала няма перспектива
и как да има
опикана
твърде опикана столица безпризорните
в неделя са особено износени
личностно развитие
прогрес
и други празни приказки
когато има сняг
няма смисъл от друго


колапс

след много четене на бойко ламбовски
аз съм добрият дух на ониверситета аз
съм бюджет две и десет
и световната криза
и перо стипендии
аз съм охранител в пенсия охранявам
си ченето
аз
съм най-тъмното стълбище за гълъбарника
квазимодо който готви в мензата
като в някаква дълбока пещера
"аз"
бидейки променлив
нестабилен
психически субект
раздавам само сурови кебапчета
на народа
аз
не обичам да е топло в библиотеката
не обичам да работя събота и неделя
или нощно време
или през деня
аз
потръпвам в неудобство боравейки с термини
като семейни общежития 280 или секретарка
и понеже съм академичен и наплашен
вместо да се правя на стоичков
ходя със провиснал нос
аз
държа ракия в шкафове между машини
сделано в ссср
прах
комини
от прозорците на вече споменатия гълъбарник виждам
до известна степен красиво
до известна степен не ми пука
и тая степен ми става все по-известна
известна
като цената на шмутегляеднамайнанавсичко известна
като псувня на народен любимец
обнародвана с държавен вестник
аз
не разбирам връзката между литературния разпад
и тоя истинския
писва ми от цитати
писва ми да се изчервявам срам
нямам
едно време бях съдържател на явочна квартира
записвах вицовете на колегите си аз
твърдя че mos docentis е обширно понятие то
е необхватно необхватно
изненадва
аз
не признавам кредити по програмата еразъм
ремонт на изподраскани тоалетни
асансьори със стомашно разстройство
и так далее
признавам
оная си работа
дебел задник на неграмотна лелка
коза
христос да си седи в обеля
дойде ли в еректората
шса откаже



обесването на патрик хемингуей


оня обесник патрик се събуди една вечер
още преди да реши че му се пие усети
че виси
попипа се за патката
ала висящото
не беше патката
а патрик
тогава разбра -
той биде обесен
бил обесен малко преди да изтрезнее
(в съня си)
понеже ърнест го било страх че синът му ще се събуди като насекомо
(той ги разбира тия работи)
израстването на младежа не протичало гладко отличавало се
с асоциалност
асексуалност
и други лоши неща започващи с а
фактът че четял замъкът и степният вълк скришом преди 12
докато баща му се разхождалпи(ш)елразхождалпи(ш)ел -
сароян му бил подшушнал тоя номер -
може би имал някакво влияние
във всеки случай след като се събуди обесен
патрик протегна крак и се добра до
водката



апокалипсисът идва в шест вечерта

светът ще свърши в шест горещо
е
баща ми брои стотинки те трябва да му стигнат
до шест
дали ще бъде той доволен че едничкият му син
във шест
лежи отпуснат
до жена която не обича
и изключен телефон
във шест
тръбачи -
седемте цигани на urbs отмерват времето си както са го правели
винаги
и не дават индикация да им пука
в шест
ангелът на филаделфийската църква си запарва чай
а едничкият му син затваря прозорците -
понеже не обича
манифестации
шест
минути преди края на света
от горния апартамент
чувам пианото
таванътподът става прозрачен там
една жена свири пременена
като невеста за своя мъж
на акордеон


Прочетено на 20.12.2009г.

1 коментар:

  1. Харесва ми!Чета с интерес ,с вълнение творбите ви!Не разбирам от лирика(математик съм).

    ОтговорИзтриване